header Logo

Klachtenregeling

Klachtenregeling

Elk schoolbestuur is wettelijk verplicht een algemene klachtenregeling op te stellen. Het schoolbestuur waar onze school deel van uitmaakt, de RVKO, heeft één klachtenregeling voor alle scholen. Ouders, leerlingen, personeel en eenieder die deel uitmaakt van de schoolgemeenschap kunnen een klacht indienen. Klachten over de dagelijkse gang van zaken dienen eerst in onderling overleg tussen ouders, leerlingen, personeel en schoolleiding op een juiste wijze te worden afgehandeld. Indien dat echter, gelet op de aard van de klacht, niet mogelijk is of indien de behandeling niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden, kan men in contact treden met de bovenschoolse manager van de school of, met name bij privacy gevoelige zaken, met één van de vertrouwenspersonen van de RVKO.

Indien ook het overleg met de bovenschools manager niet naar tevredenheid is verlopen, kan een formele klacht ingediend worden bij de klachtencommissie. Het schoolbestuur is aangesloten bij een landelijke klachtencommissie. Ook de klachtencommissie zal altijd eerst beoordelen of er voldoende overleg heeft plaatsgevonden tussen de verschillende partijen, teneinde de klacht op te lossen.

Contactadres Vertrouwenspersonen en bovenschoolse managers:

Bestuursbureau RVKO
Postbus 4250 3006 AG Rotterdam
Telefoon: 010-4537500

De Contactgegevens van de klachtencommissie:

Postbus 82324 2508 EH Den Haag
Telefoon: 070-3925508
info@geschilcies-complaintscies.nl

De volledige klachtenregeling van de RVKO kunt u opvragen bij de directie of de contactpersoon van de school en is ook te vinden op http://www.rvko.nl/de-rvko/onderwijs/schoolgids

De contactpersoon en formele vertrouwenspersoon van onze school is: Riccardo van ‘t Oor (intern begeleider).

 

Intern is afgesproken dat zowel ouders, leerkrachten maar zeker ook leerlingen zich kunnen wenden tot een leerkracht bij wie zij zich veilig voelen. Wij zijn naar kinderen en ouders eerlijk dat niet alle informatie die gedeeld wordt met ons vertrouwelijk kan blijven. Dit heeft te maken met de meldcode waaraan wij ons conformeren, soms krijg je als professional informatie waar je iets mee moet doen.

Naast de vertrouwenspersoon benoemd in de klachtenregeling kunt u ouders verwijzen naar het team van vertrouwensinspecteurs werkzaam bij de Inspectie van het Onderwijs. Ouders, leerlingen, leerkrachten, directies en besturen kunnen de vertrouwensinspecteur benaderen wanneer zich in of rond de school problemen voordoen op het gebied van:

  1. Grove pesterijen
  2. Seksuele intimidatie en seksueel misbruik
  3. Lichamelijk geweld
  4. Extremisme en radicalisering

Ernstige klachten die vallen binnen deze categorieën kunnen voorgelegd worden aan de vertrouwensinspecteur. Deze zal adviseren en informeren. vertrouwensinspecteurs: Telefoon 0900-1113111

 

 

 

Scroll to Top